Hopp over båndkommandoer
Hold Ctrl-tasten nede. Trykk på
+ for å forstørre,
- for å forminske
eller 0 for å gå tilbake til standard tekststørrelse.
For mobilbrukere: bruk telefonens innebygde zoome-funksjonalitet.
Skip Navigation LinksHovedside > Presserom > Nyheter > Digital utsendelse av post
Illustrasjon: Colourbox

Digital utsendelse av post

​Riksrevisjonen sender nå post digitalt til alle virksomheter og privatpersoner. Dette er i tråd med regjeringens digitaliseringsprogram om digital kommunikasjon som førstevalg i samhandlingen mellom det offentlige, innbyggere og næringsliv.

Publisert 10.07.2016 08:00

Posten vil bli distribuert til mottakerens meldingsboks i Altinn og til innbyggeres valgte postkasse hos Digipost eller eBoks.

Innbyggere

Innbyggerne oppfordres til å oppdatere Kontaktregisteret. Dette er tilgjengelig på  http://www.norge.no. Innbyggerne vil da bli varslet via sms og e-post om at dokumentet kan leses i den valgte postkassen.

Virksomheter

Virksomheter kan lese dokumentet elektronisk i Min meldingsbokshttps://www.altinn.no via rollen Post/arkiv. Informasjon om roller og tilgangsstyring ligger under Profiler, roller og rettigheter i Altinn. Varsel sendes til registrert sms eller e-postadresse.

Dokument som ikke er åpnet i Altinn innen 2 virkedager etter at det er tilgjengelig i meldingsboksen, blir skrevet ut og sendt via Posten.

DIFIs nye integrasjonspunkt for forsendelse mellom virksomheter vil også bli implementert så fort dette lar seg gjøre.

Digitalt førstevalg – veien til raskere, enklere og sikrere samhandling med Riksrevisjonen. Spørsmål kan stilles til vårt postmottak. Mer informasjon finner du på KS SvarUt.

Riksrevisjonen, Storgata 16, Postboks 8130 Dep, 0032 Oslo, Norway

Telefon: +47 22 24 10 00

Org.nr: 974 760 843