Hopp til hovedinnhold

Dokument 3 Sammenhengende digitale tjenester

Vi undersøker årsaker til manglende utvikling av sammenhengende digitale tjenester. Vi regner med å offentliggjøre undersøkelsen våren 2025.

Manglede utvikling av sammenhengende digitale tjenester, gjør det vanskelig for brukerne å finne fram når de skal kontakte offentlige virksomheter.

Dette øker belastningen ved krevende livshendelser, som for eksempel nærståendes dødsfall. Dette kan særlig ramme sårbare grupper med lav digital kompetanse, som eldre.

Sammenhengende digitale tjenester kan gi brukerne enkel tilgang til sine data, relevant informasjon og hjelp

I undersøkelsen tar vi utgangspunkt i de syv livshendelsene som er nevnt i digitaliseringsstrategien; å få barn, alvorlig sykt barn, miste og finne jobb, ny i Norge, dødsfall og arv, starte og drive bedrift og starte og drive en frivillig organisasjon.

Kommende rapporter

Undersøkelsene våre er omfattet av regler for utsatt offentlighet. Det vil si at vi ikke kan si noe om innholdet i undersøkelsen før den er overlevert til Stortinget.

Kategorier: Digitalisering/ikt Offentlig forvaltning

Spørsmål?

Bilde av Siri Bentserud Wingerei

Siri Bentserud Wingerei

Kommunikasjonssjef

990 39 479 sbw@riksrevisjonen.no