Hopp til hovedinnhold

Dokument 3:5 (2012–2013) / Offentliggjort Undersøking av bompengeforvaltninga

I 2011 betalte trafikantane 6,6 mrd. kroner i bompengar, mens det i 2002 blei betalt inn 3,2 mrd. kroner. Bompengeselskapa hadde 818 mill. kroner i driftskostnader, noko som utgjer 12,5 prosent av bompengeinntektene. Det er eit mål at bompengeinnkrevjinga skal skje med lågast mogleg kostnad.

Hovudfunn

  • Automatiseringa av bompengeinnkrevjinga har i stor grad medverka til at ein har nådd målet om minst mogleg ulempe for trafikantane.
  • Målet om at bompengeinnkrevjinga skal skje med lågast mogleg kostnader, er ikkje realisert.
  • Det er eit potensial for å auke bompengeinntektene i eksisterande bompengeanlegg, utan å auke prisane.
  • Svakheiter ved Samferdselsdepartementet si styring og oppfølging på området.
  • Svakheiter ved Statens vegvesen si oppfølging av bompengeselskapa. 
  • Store forskjellar i låne- og innskotsvilkåra for selskapa.
  • Det er vesentlege manglar knytt til konkurranseutsetjinga ved selskapa sine innkjøp av driftsoperatør.

Stortinget har ferdigbehandla saken

Vi overleverte undersøkinga til Stortinget 11. desember 2012. Dei behandla ho 18. mars 2013.

Les meir på stortinget.no
Kategorier: Offentlig forvaltning Samferdsel

Spørsmål?

Bilde av Sissel Elisabet Helminsen

Sissel Elisabet Helminsen

Kommunikasjonsrådgiver

977 27 237 seh@riksrevisjonen.no